Ko sta Urša Kunz in Miha Pupis v letu 2002 kupila posestvo, na katerem se danes nahaja Posestvo Trnulja, je bilo to zapuščeno in poraščeno s črnim trnjem, po katerem je posestvo nato tudi dobilo ime. S svojim profesionalnim in strokovnim pristopom sta želela ustvariti posestvo, kjer bosta lahko stala za načeli ekološkega kmetovanja in turizma, ki bo v sožitju z naravo. Ekološko Posestvo Trnulja je tako eden prvih ponudnikov na področju kmetijske pridelave, predelave in turizma na podeželju Ljubljanskega barja, ki zagovarja in živi načelo »od vil do vilic«.
Leta 2009 sta ustanovila podjetje Posestvo Trnulja d.o.o., ki je od leta 2014 tudi lastnik blagovne znamke Posestvo Trnulja, pod katero se tržijo vsi produkti in storitve z ekološkega posestva. Posestvo Trnulja je edini turistični objekt v Sloveniji, ki je vključen v avstrijsko verigo ekoloških hotelov – BIO hotels. V podjetju Posestvo Trnulja d.o.o. je trenutno ena zaposlena oseba – soustanoviteljica podjetja – Urša Kunz. Podjetje Posestvo Trnulja d.o.o. je prek lastnikov in direktorjev povezano podjetje z naslednjimi poslovnimi subjekti:
Ø z ekološko kmetijo,KMG MID 100300484, z dopolnilno dejavnostjo predelave kmetijskih pridelkov, dopolnilno dejavnostjo prodaje in trženja kmetijskih izdelkov, dopolnilno dejavnostjo turizma na kmetiji (gostinska in negostinska dejavnost), dopolnilno dejavnostjo pridobivanje in prodaja energije iz obnovljivih virov ter dopolnilno dejavnostjo storitve s kmetijsko mehanizacijo; z ekološko kmetijo, KMG MID 100728180, z dopolnilno dejavnostjo turizem na kmetiji – turistična kmetija z nastanitvijo. V nadaljevanju se načrtuje podjetje Posestvo Trnulja doregistrirati tudi za dejavnost izobraževanja.
Posestvo Trnulja celostno pristopa k prizadevanjem za nizkoogljično družbo in pri tem uvaja tudi ogljične odtise vseh svojih produktov. Z znanim ogljičnim odtisom svojih produktov in storitev želi Posestvo Trnulja pokazati svojo družbeno odgovornost in svoje spoštovanje do narave ter kupcev/gostov.
Pri tem svojo filozofijo delijo v dva, med seboj sicer povezana, sklopa:
(A) nizkoogljičnost v kmetijstvu in predelavi ter
(B) nizkoogljičnost v turističnem produktu.
Ideja podjetja je izdelava aplikacije za informativno izračunavanje ogljičnega odtisa posameznega turista na posestvu Trnulja. Če se za posamezne izdelke, nekatere dejavnosti, podjetja, gospodinjstva danes ogljični odtis že izračuna s pomočjo metodologij in aplikacij, pa še nismo zasledili česa podobnega za turista-posameznika. V največjI evropskI verigi ekoloških hotelov Die BioHotels se meri ogljični odtis nočitve, ki ga merimo tudi na Posestvu Trnulja. Dejansko je meritev ogljičnega odtisa v turizmu novejši pristop k ozaveščanju ponudnikov v turizmu, kot tudi potrošnikov (v EU je ta standard sprejet leta 2009). Aplikacija za računalnik, tablični računalnik in za mobilne telefone, s katero obiskovalec predhodno izračuna svoj informativni ogljični odtis v času počitnikovanja že pred prihodom na destinacijo. Med počitnikovanjem pa mu aplikacija svetuje poteze, s katerimi lahko izboljša svoj ogljični odtis (npr: obisk Ljubljane s kolesom, ki ga najame na posestvu, namesto mestnim avtobusom ali osebnim avtomobilom) in na ta način vpliva na okolju prijazno vedenje gosta. Analiza podatkov pa pokaže, kakšen ogljični odtis je pustila ta dejavnost na Posestvu Trnulja in ali je pripomogla k drugačnim, okolju prijaznejšim odločitvam gosta. Izračun ogljičnega odtisa je osnova za načrtovanje izboljšav sistema okoljskega managmenta na ekološkem posestvu.
Prednost pred podobnimi storitvami je ta, da lahko na posestvu izračunajo tudi celotno pot prehrambenega izdelka lastnih kmetij (npr. ogljični odtis zajtrka), saj je večino živil s Posestva Trnulja. Ker turizem vključuje veliko različnih podjetij vzdolž celotne vrednostne verige, ki prodajajo svoje storitve individualno ali v paketu, je izračun popolnega ogljičnega odtisa možen le, če imajo vsi v verigi in vsi podsektorji (organizatorji potovanj, ponudniki prevoza, nastanitvenih storitev…) enake obveznosti. Natančnejša meritev in uporaba rezultatov se lahko opravi le v geografsko zaokroženem prostoru, ki je lahko nadzirano in obvladano. Zato je odločitev Posestva Trnulja, ki ima zgrajen turistični paket skoraj v celoti sledljiv in zato manj odvisen od ostalih v verigi, pravilna.
Cilji, ki jih podjetje zasleduje z novo poslovno idejo, so:
Ø kratkoročno: izdelava računalniške aplikacije za izračunavanje ogljičnega odtisa;
Ø kratkoročno: zmanjšanje bruto ogljičnega odtisa Posestva Trnulja (turizem) za 5 %
Ø kratkoročno: zmanjšanje bruto ogljičnega odtisa posameznega obiskovalca (aktivnosti in nočitve) za 5 %
Ø srednjeročno: prispevati k trajnostnemu razvoju turizma v Ljubljanski regiji in Sloveniji
Ø srednjeročno: nadgradnja aplikacije za uporabo na mobilnih telefonih
Ø srednjeročno: dvig vrednosti blagovne znamke in rast prodaje
Ø srednjeročno: povečanje števila osveščenih gostov in obiskovalcev za 10 %
Ø dolgoročno: zmanjšanje vplivov na okolje
Glede na pozicijo Posestva Trnulja, ki jo že ima na trgu z osnovno kmetijsko dejavnostjo, in lokacijo, kjer se nahaja, ocenjujemo, da ciljni obiskovalci od Posestva Trnulja, poleg zadovoljevanja svojih specifičnih interesov ciljne skupine, pričakujejo tudi: ponudba ekoloških, kvalitetnih živil; poudarek na domačnosti, naravnih materialih; sproščenost in pogovorljivost gostiteljev; predstavitev posestva v celoti, vključno s prestavitvijo kmetijskih površin, kjer se ekološko kmetuje; informiranost o dogajanju v okolici, poudarek na tržni niši in animacijo. Poudarjamo pa, da produkt ni namenjen le ozaveščenemu gostu, ki ima že zgrajen odgovoren odnos do narave, temveč vsem obiskovalcem posestva. S to aplikacijo se lahko opozarja na okoljske probleme, ki izhajajo iz kmetijske in turistične dejavnosti, vzgaja odgovornega gosta, ki bo to izkušnjo prenašal naprej.
|