www.slovenia.info
Banka Turističnih Priložnosti Slovenije
izberi
Jezik slovenščina

Pologi::Stand-up vodenje - Družinsko gledališče Kolenc

PRIKAZ VSEBINE POLOGA
Če ste registrirani uporabnik BTPS, lahko dodajate komentarje ali zaprosite za povezavo z avtorjem, ki vam lahko dovoli tudi ogled celotne vsebine pologa. Opozorilo: Vsebine spletnega portala www.BTPS.si so zaščitene z avtorskimi pravicami Banke turističnih priložnosti Slovenije (BTPS),Slovenske turistične organizacije (STO) in komitentov BTPS. Vse pravice pridržane. Informacij s spletne strani (besedila, slike, zvoki...) ni dovoljeno reproducirati, prenašati, razširjati ali shranjevati brez predhodnega pisnega dovoljenja BTPS ali STO. Nekateri deli spletne strani so opremljeni s slikami, ki so prav tako zaščitene z avtorskimi pravicami njihovih lastnikov.

Stand-up vodenje - Družinsko gledališče Kolenc

Avtor btps-sejalec
Datum
9. maj 2011
Tip
Ideja
Ponujam
Predprijava Sejalec 2011 št.07:

Inovacija: Stand-up - vodenje z animacijo in komunikacijo
Prijavitelj: Družinsko gledališče Kolenc


V Družinskem gledališču Kolenc (DGK) smo že 20 let združeni strokovnjaki, ki raziskujemo in izvajamo zabavno učenje s pomočjo doživljanja umetnosti in narave. V letu 2011 smo se odločili, da bomo še bolj poglobljeno združili svoje bogate izkušnje na področju gledališča z doživljanjem, didaktike, pedagogike, pedagoške psihologije, slovenskega jezika, etnologije, naravoslovja ter nekaterih drugih  vsebin in svojim obiskovalcem s svojimi obiski na učinkovit in zabaven način ponudili celovito utripanje življenja. Zaradi večplastnosti doživetja je to nepozaben in nenadomestljiv proces, ki podari poglobljeno razumevanje življenja. DGK združuje strokovnjake z različnih področij: slovenskega jezika, etnologije, arheologije, naravoslovja, gledališča,  razrednega pouka, glasbe in multimedije. Ob dolgoletnih prizadevanjih, da bi bilo učenje prijetno in zabavno kot počitnice, smo prejeli številna priznanja in odlične reference svojih poslovnih partnerjev in zunanjih sodelavcev. Razlike med tradicionalnim načinom vzgoje in izobraževanja in gledališkim doživljajsko animacijskim pristopom DGK, obravnava tudi magistrska naloga članice našega gledališča, Mojce Kolenc (2010). Rezultati raziskave govorijo močno v prid gledališko doživljajskemu pristopu izobraževanja tako zaradi trajnosti pomnenja kot zaradi večplastnosti  zavedanja. Raziskave energijskih tokov, pri gledališko animacijskem učenju skozi zabavo nadaljuje v svojem  doktorskem študiju ustaviteljica DGK, Anka Kolenc. Večina partnerjev se potem, ko se seznanijo z doživljajskim animacijskim pristopom DGK in preverijo njegovo učinkovitost - odloči za trajnejše oblike sodelovanja.

Opis inovacije


OPIS: Za predstavitev poti oziroma območja, ki ga želimo predstaviti, potrebujemo (odvisno od poti) 2 do 3 igralce animatorje. Eden od igralcev ali igralk je vodja poti, ki je ravno tako stand-up komik, saj je ves čas tudi animator in se s humorom odziva na vprašanja publike. Pri vsaki znamenitosti čaka kostumiran igralec, ki izvede stand-up mono komedijo, dolgo približno 15 min. Skozi dogajanje, ki ga pričara (lahko tudi s soigralci), izvede komedijo, ki vključuje vsaj ključne podatke o znamenitosti. Bistveno je, da pri gledalcih - obiskovalcih med predstavo vzpodbudi radovednost in  sodelovanje. Razvijejo se dialogi med akterjem in obiskovalci ter aktivno sodelovanje. Doživljanje in reakcije vseh udeležencev so globoke, prijetne (navdušujoče)  in pristne. Dogodki - (reakcije) niso predvidljivi in naloga igralca je, da spretno improvizira - odgovarja na reakcije obiskovalcev. Zato mora temeljito poznati snov. Kulisa in pripomočki so predvsem znamenitost sama (naravni spomenik, skulptura, ...), nekaj pa jih prinese igralec s seboj.

ZGODOVINA: Že približno dobro desetletje naši igralci znamenitosti predstavljajo gledališko (tudi to je bil naš inovativen pristop). Izvajanje igralca (komedija)  je bilo ločeno od obiskovalcev. V sezoni 2009 se je na enem od vodenj zgodilo, da smo se zaradi sproščenosti obiskovalcev, ki so imeli željo po sodelovanju in komunikaciji, odločili, da jih bomo nevsiljivo (vprašanja, sproščenost igralca, dogodki pri katerih je potrebna pomoč obiskovalca, nagovarjanje obiskovalcev, njihove izkušnje, itd.) vključili v dogodek. Tako se je klasična predstava spremenila v stand-up komedijo, v kateri je poudarek na sproščenosti, animaciji in globokem prijetnem doživljanju. Tudi klasični vodja poti se je spremenil v animatorja stand-up komika.

PRIMER: Na fosilni morski obali na Vačah čaka plavalec s potapljaško opremo na plimo, ki je nazadnje tu bila pred 13 mil. leti. Je razočaran nad geografi, ki vztrajajo pri starih podatkih,  da je naša morska obala dolga 46 km in 600 m, ker niso šteli še obale Panonskega morja na Vačah. Pravilno bi bilo 46 km in 610 m. Med izvajanjem programa izzove obiskovalce, da sami preizkusijo svoje paleontološke sposobnosti in poskušajo najti fosilni zob morskega psa, fosilno pokrovačo, itd. Skupaj ugotovimo, da imamo torej tudi centralno Primorsko, ki je povrhu edina obala na svetu, ki je v celoti pokrita.

Novost je v načinu vodenja, ki zahteva zelo dobrega igralca in animatorja, ki je strokovno podkovan o znamenitosti. Predstavitev vsake znamenitosti je krajša stand up komedija, ki praviloma ne pusti obiskovalca ravnodušnega, temveč ga navduši in vzpodbudi k sodelovanju. Gre za neposredno komunikacijo s prijetnim in globokim doživljanjem. Če primerjamo naš predlog z dosedanjim, se razlikuje v tem, da pri klasičnem vodenju pripovedovalec ves čas govori o posameznih znamenitostih, poslušalci pa mu že po uri ali še manj, ne morejo več slediti, čeprav znamenitost tudi vidijo. Pri predlogu DGK pa so obiskovalci ves čas živo prisotni in vpeti v dogajanje, gledajo, poslušajo, poskušajo, se odzivajo, se zabavajo, raziskujejo, ....

Merilo večje uspešnosti vidimo v tem, da obiskovalci ne pridejo samo zato, da bi spoznali naše znamenitosti (situla z Vač, Božji grob iz kristalnega stekla, GEOSS-a, fosilne obale, ...) temveč tudi zato, da bi se zabavali ob predstavi in skozi nov medij vse to spoznali. Zaradi takega načina vodenja se isti obiskovalci VRAČAJO (ker je vsaka predstava drugačna - odvisna od rekcij obiskovalcev)  in pripeljejo s seboj pogosto nove obiskovalce, ki tukaj še niso bili. To, da se vračajo, je zlasti pomembno za GEOSS, saj tako znova in znova krepimo svoje nacionalne občutke. Uspešnejši smo predvsem zaradi žive in celostne vpetosti obiskovalcev v dogodek predstavitve, saj so vse znamenitosti kulise in pripomočki, ki ob takšnem vodenju za zmeraj in nepozabno oživijo.
Dodatna informacija
Za ogled celotne vsebine kontaktirajte avtorja btps-sejalec.
Komentarji povzetka
Komentarje lahko vpisujejo prijavljeni uporabniki.
X

Uporaba piškotov

Portal BTPS uporablja t.i. piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje. Pred nadaljevanjem brskanja po naših straneh prosimo potrdite, da se strinjate z izmenjavo piškotkov med portalom BTPS in vašim računalnikom.
se strinjam
Več informacij...