Projekt Okusi Osrednje Slovenije ima svojo vrednost zlasti v tem, da se strokovno opredeljene lokalne jedi in živila nudi v gostinskih lokalih in restavracijah in da se projekt nadgrajuje na lokalnih ravneh.
V kulinaričnem vodiču Okusi Osrednje Slovenije, ki smo ga izdali maja 2013, smo predstavili 80 za regijo Osrednja Slovenija značilnih jedi in živil. Zelo pomembno pa je, da se z intenzivnim delom v lokalnih okoljih število ponudnikov tipičnih lokalnih jedi povečuje. V kulinaričnem vodiču Okusi Osrednje Slovenije (maj 2013) je npr. v občini Kamnik navedenih 12 ponudnikov lokalnih tipičnih jedi, v vodiču Okusi Kamnika, ki je izšel v letošnjem letu pa je navedenih že 19 ponudnikov.
Prav tako se je bistveno povečalo število ponudnikov tipičnih ljubljanskih jedi. V kulinaričnem vodiču Okusi Osrednje Slovenije (maj 2013) je bilo navedenih 24 ponudnikov, v kulinaričnem vodiču Okusi Ljubljane, ki je izšel v maju 2014 pa je teh ponudnikov že 60.
V naslednjem letu bodo z aktivnostmi na področju kulinarike nadaljevali tudi v občini Dobrova Polhov Gradec, prepričani pa smo, da bodo s projektom nadaljevale tudi druge občine v regiji Osrednja Slovenija.
Pri pripravi lokalnih jedi se razen v izjemnih primerih uporablja lokalno pridelana hrana.
Turizem Ljubljana je v Slovenskem turistično informacijskem centru (STIC) in preko svoje spletne strani začel s prodajo kulinaričnih doživetij, ki poleg spoznavanja turističnih znamenitosti nudijo lokalno, regijsko in slovensko kulinariko. Ponudba postaja vedno bolj prepoznavna.
Skozi ponudbo lokalne kulinarike zadovoljujemo potrebo obiskovalcev, ki želijo okusiti nekaj lokalnega, povečujemo prepoznavnost destinacije in promet ponudnikov lokalnih jedi in živil.
Uspešnejši smo:
-ker se skozi kulinariko prebuja celotni slovenski turistični trg na treh nivojih: lokalno, regionalno in nacionalno;
-ker povezujemo turistično ponudbo. Turizem Ljubljana kot koordinator RDO-ja Osrednja Slovenija povezuje turistično ponudbo tako lokalno kot na regionalni ravni. Povezujemo pa se tudi z ostalimi regijami, ki v nekaterih primerih sledijo aktivnostim RDO Osrednja Slovenija.
-ker smo odgovorili turistom na vprašanje: Kje lahko pojemo kaj tipično lokalnega, ljubljanskega, slovenskega,…
-ker smo pri operativnem delu z gostinci in drugimi ponudniki lokalne hrane sodelovali pri uvajanju lokalnih jedi v gostinsko ponudbo in ker turistični ponudniki vidijo v ponudbi lokalne hrane svojo poslovno priložnost;
-ker se je izboljšala ponudba v gostinskih lokalih;
-ker se je povečal promet v gostinskih lokalih (to trdijo predvsem gostinci iz občine Kamnik);
-ker smo na skozi kulinariko na svetovnem turističnem zemljevidu bolj prepoznavni;
-ker se vračamo nazaj k naravi, tradiciji in lokalno pridelani hrani, ki je pripravljena na sodoben način;
-sledimo trendom svetovnega turističnega trga;
-ker se je v mikro gospodarstvu ustvarila pozitivna klima z zelo majhnimi koraki in malimi sredstvi.
|