www.slovenia.info
Bank of Tourism Potentials in Slovenia
options
Language English

Deposits::PEV - kako zmanjšati komunikacijsko onesnaženje

Warning - The content of website portal www.BTPS.si is protected by copyright. The copyright owners are the Bank of Tourism Potentials in Slovenia (BTPS), public agency SPIRIT Slovenia (SPIRIT) and BTPS clients. All rights reserved. Information from the website (text, images, sounds, etc.) may not be reproduced, transferred, distributed or stored without the prior written permission of BTPS or SPIRIT. Some parts of the website contain images that are likewise protected by the copyright of their owners.

PEV - kako zmanjšati komunikacijsko onesnaženje

Author TOP.SEL
Date
Thursday, May 30, 2013
Type
Idea
Bid

IZZIV: PODEŽELJSKI ELEKTRONSKI VODIČ - NAČIN KAKO ZMANJŠATI KOMUNIKACIJSKO ONESNAŽENJE V NARAVI

Samostojno podjetje TOP.SEL Edbin Skok s.p., ki upravlja manjši razpršeni hotel  »Prijazne hiše« v kraju Lokve nad Novo Gorico, je v vlogi tehničnega managerja, sodelovalo pri pripravi Podeželjskega elektronskega vodiča. Hoja v naravnem okolju je povezana z orientacijo. Še posebej to velja takrat, ko nas pot zapelje na neznan teren.

Gozd spada med dejavnike, ki negativno vplivajo na orientacijo, ker nam zmanjša vidno polje. Morebitna megla in noč pa še dodatno povečata tveganje, da izgubimo orientacijo. Danes imamo na pretek označenih poti. Marsikje je možno videti množico različno oblikovanih kažipotov, tabel in oznak. Ste že kdaj pomislili na komunikacijsko onesnaženje? Dovolj je že to, če ste pomislili ravno sedaj in se poskusili spomniti takšnih oznak.

Full Text

IZZIV: PODEŽELJSKI ELEKTRONSKI VODIČ - NAČIN KAKO ZMANJŠATI KOMUNIKACIJSKO ONESNAŽENJE V NARAVI

 

Samostojno podjetje TOP.SEL Edbin Skok s.p., ki upravlja manjši razpršeni hotel  »Prijazne hiše« v kraju Lokve nad Novo Gorico, je v vlogi tehničnega managerja, sodelovalo pri pripravi Podeželjskega elektronskega vodiča. Hoja v naravnem okolju je povezana z orientacijo. Še posebej to velja takrat, ko nas pot zapelje na neznan teren. Gozd spada med dejavnike, ki negativno vplivajo na orientacijo, ker nam zmanjša vidno polje. Morebitna megla in noč pa še dodatno povečata tveganje, da izgubimo orientacijo. Človek si je že v pradavnini skušal pomagati z označevanjem poti pri hoji na lov ali po hrano. Danes imamo na pretek označenih poti. Amaterski sprehajalec dobi občutek, da kar tekmujemo v označevanju poti z namenom, da bi privabili obiskovalce. Marsikje je možno videti množico različno oblikovanih kažipotov, tabel in oznak. Naša posebnost je v tem, da so novejše v bolj kričečih barvah. Ste že kdaj pomislili na komunikacijsko onesnaženje? Dovolj je že to, če ste pomislili ravno sedaj in se poskusili spomniti takšnih oznak.

 

Kaj je Podeželjski elektronski vodič?

 

Podeželjski elektronski vodič je sistem, ki je nastal v okviru istoimenskega projekta. Projekt je bil deloma sofinanciran s strani Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja in Republike Slovenije. Vodilni partner v projektu je bila Ustanova Fundacija BiT Planota. Partner v projektu, je bilo šest občin v Posočju in Zavod Gost na Planoti Lokve.

Podeželjski elektronski vodič je v bistvu dlančnik s satelitskim sprejemnikom za sprejem GPS (Global pozitioning system) navigacijskih satelitov. Uporabniki lahko izbirajo med trenutno enajstimi potmi, ki so vnesene v dlančnik. Dlančnik omogoča orientacijo od mesta izposoje do začetka poti in po sami poti brez kakršnih koli oznak na terenu. Poleg tega pa uporabniku ponuja vsebine o znamenitostih na poti v slovenskem in treh tujih jezikih. Dlančniki bodo že v mesecu juniju na voljo v TIC v partnerskih občinah.

 

Kaj je komunikacijsko onesnaženje v naravi?

 

Pojem komunikacijsko onesnaženje je relativno nov, vendar so vzroki zanj že zelo stari. Dandanes je modno govoriti o vsakovrstnem onesnaženju, med katere spada tudi komunikacijsko onesnaženje. Komuniciranje oziroma sporazumevanje je širši civilizacijski pojem oziroma, če gledamo še širše, je to pojem vseh živih bitij na našem planetu. Vsako živo bitje se sporazumeva z okoljem, bodisi je to z drugimi živimi bitji ali pa z neživim okoljem. Ločimo enosmerno in dvosmerno komunikacijo. Pri enosmerni komunikaciji oddajnik le sporočila pošilja v prostor. Okolje pa sprejema pod pogojem, da to sporočilo sprejema s čutili (npr.: vid, sluh itd) in razume (npr.: sporočilo v nam razumljivem jeziku). Pogovor je ena od oblik dvosmernega komuniciranja, ko gre za pogovor dveh bitij, ki se medsebojno razumeta. Obstajajo pa tudi druge oblike dvosmernega komuniciranja.

V okolju in tudi v naravi lahko občutimo vrsto različnih sporočil. Ene so nam koristne (npr. opozorila na nevarnost), druge so nam všečne (npr.: prijetna glasba) tretje so nam odvratne (za množico ljudi so npr.: ogromni reklamni panoji). V načelu gre za enosmerno komunikacijo, na katero ne moremo vplivati. Drtje na sosednjem piknik prostoru, preglasna glasba v kampu in obilica reklamnih ter drugih sporočil nas motita. V primeru, ko nas nekaj od prej naštetega moti, gre za komunikacijsko onesnaženje.

 

Kako turizem vpliva na povečanje komunikacijskega onesnaženja?

 

Turizem je pomemben dejavnik v okolju. Običajno govorimo o množici obiskovalcev, ki v nek prostor vnašajo svoje navade, bodisi so to dobre ali slabe. Med slednje prav gotovo lahko uvrstimo povečan hrup. Že sama množica, je pogoj in vzrok za povečan hrup v nekem prostoru. Hrup je eden od motečih komunikacijskih onesnaženj, ki moteče vpliva na druge prebivalce in živa bitja v prostoru. V tem primeru je govora o komunikacijskem onesnaženju, ki ga prinašajo obiskovalci v nek prostor. Poznamo pa tudi obraten pojav, ko prostor negativno učinkuje na obiskovalca. Vem, da ste že bili v katerem od naših turističnih krajev in videli množico tabel (npr.: apartma ali sobe), s katerimi sobodajalci privabljajo goste. Gotovo ste tudi opazili kakšen nenormalno velik napis, ki je kazil okolico, kaj šele objekt, na katerem je bil izpostavljen. Verjemite, še tako velik napis ni garancija za dober turističen obisk. Kvečjemu je to komunikacijsko onesnaženje. V nadaljevanju vas želim spomniti na množico kažipotov in vsakovrstnih oznak poti, ki nas vsiljivo opozarjajo na nekaj, kar si ne želimo ogledati. Marsikdaj pa je s tem okrnjem pogled na naravno znamenitost ali pa morda le na lep kotiček narave, ki nudi obiskovalcu dodano vrednost uživanja v naravi. Skratka turizem je pomemben dejavnik komunikacijskega onesnaženja v naravi.

 

Izziv: Podeželjski elektronski vodič ali kako zmanjšati komunikacijsko onesnaženje v naravi

 

Podeželjski elektronski vodič je sistem, ki omogoča orientiranje v naravi brez tabel, kažipotov in drugih sporočilnih oznak, saj uporablja satelitski sistem navigacije. Sporočila o znamenitostih izbrane tematske poti so shranjene v dlančniku, ki ga uporabnik uporablja za orientiranje in spoznavanje vsebin. Uporabnik lahko hodi ali npr. kolesari po popolnoma neoznačeni poti in spoznava vsebine. Po obisku poti, za uporabnikom ne ostane nobeno sporočilo, ki je vezano na pot, ki bi motilo kasnejše obiskovalce. Takšna tematska pot in uporaba poti je komunikacijsko popolnoma čisto.

 

 

Zakaj je to izziv?

 

Satelitska navigacija je sodobna tehnologija. Uporaba sodobnih tehnologij je dejstvo tudi v turistični panogi, saj že vsak povprečen voznik uporablja v svojem avtomobilu satelitsko navigacijo za lažjo orientacijo na poti do izbrane turistične destinacije. Podeželjski elektronski vodič, kot način za zmanjšanje komunikacijskega onesnaženja v naravi je pa izziv za turistične organizacije, turistične ponudnike in lokalne skupnosti, ki se ukvarjajo z izgradnjo in vzdrževanjem različnih turističnih tematskih poti. Elektronska tematska pot ima naslednje prednosti:

a)      Nima nobenih sledov v naravi, zato ni potrebno nobenih upravnih dovoljenj za postavitev tabel, kažipotov in oznak.

b)      Zaradi tega, ker ni postavljenih nobenih tabel, kažipotov in  oznak ni vzdrževanja teh sredstev.

c)      Zelo enostavno je spremeniti potek poti in vsebine za prikaz uporabniku.

d)      Zelo enostaven je izbris poti.

e)      Zelo enostavno je prilagajanje vsebin posamezni strukturi obiskovalcev (t.i. user friendly).

f)        Elektronske poti olajšajo predstavitve tematskih poti na internetnih straneh, ker je zbrana vsebina že v elektronski obliki.

g)      Z najemnino dlančnikov ali prodajo vsebin se pridobivajo sredstva za vzdrževanje vsebin in tehničnih sredstev.

Nenazadnje je Podeželjski elektronski vodič tudi močno reklamno orodje bližnjih turističnih ponudnikov brez reklamnih tabel ali drugih motečih reklamnih sporočil.

 

Elektronske poti, za popolnost uživanja v naravi.

 

 

    Lokve, maj 2013                                                                          Edbin Skok

                                                                                                TOP.SEL Edbin Skok s.p.


 

Deposit preview comments
Only registered users can add comments.
X

Cookies

BTPS uses cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue we assume that you consent to receive all cookies from BTPS website.
I agree
More information...