www.slovenia.info
Bank of Tourism Potentials in Slovenia
options
Language English

Deposits::Analiza destinacijskega menedžmenta Slo. Istre

Warning - The content of website portal www.BTPS.si is protected by copyright. The copyright owners are the Bank of Tourism Potentials in Slovenia (BTPS), public agency SPIRIT Slovenia (SPIRIT) and BTPS clients. All rights reserved. Information from the website (text, images, sounds, etc.) may not be reproduced, transferred, distributed or stored without the prior written permission of BTPS or SPIRIT. Some parts of the website contain images that are likewise protected by the copyright of their owners.

Analiza destinacijskega menedžmenta Slo. Istre

Author sabinasabinasabina
Date
Thursday, July 28, 2011
Type
Knowledge
Bid
Polog kandidira za nagrado Študentski Snovalec. Celotna vsebina je do razglasitve končnih rezultatov na ogled samo članom komisije Študentskega Snovalca.

Turistična destinacija in njeno upravljanje postaja eno osrednjih vprašanj v turizmu, saj na turističnem trgu že dolgo ne konkurirajo več posamezni turistični produkti, temveč destinacije. Vsestranski pristop za učinkovito doseganje ciljev destinacij imenujemo destinacijski menedžment. Menedžment turističnih destinacij ali destinacijski menedžment (ang. destination management) je dejavnost planiranja, organiziranja, vodenja in kontroliranja turistične dejavnosti na specifičnem geografskem prostoru, s ciljem doseči ekonomske, družbene in okoljske koristi za obiskovalce, ponudnike in prebivalce (Brezovec, 2004).

Slovenska Istra zavzema severni del Istrskega polotoka in v grobem pripada ozemlju treh slovenskih občin; Piran, Izola in Koper. Z geografskega vidika je zaokrožena celota, ki jo turisti razumeje kot destinacijo, saj ima vse elemente turistične ponudbe in povpraševanja. Z vidika menedžmenta pa je nepovezana, ker nima razvitih skupnih aktivnosti za upravljanje turistične destinacije.

Model destinacijskega menedžmenta Slovenske Istre sem razvila na podlagi Ritchie in Chrouchovega modela destinacijske konkurenčnosti (Ritchie & Crouch, 2005), ki predpostavlja, da je za uspešno upravljanje destinacije potrebnih devet aktivnosti: organizacija, trženje, kakovost storitev/doživetij, informacije in raziskave, razvoj človeških virov, financiranje in lastniški kapital, komuniciranje z obiskovalci, upravljanje z osnovnimi viri ter krizni menedžment.

Za učinkovit destinacijski menedžment je v Slovenski Istri potrebno najprej oblikovati krovno organizacijo za destinacijski menedžment (ang. destination management organization – DMO), ki bo skrbela za koordinacijo in usklajeno izvajanje aktivnosti planiranja, organiziranja, vodenja in kontroliranja. Trenutno stanje, ko turizem razvija vsaka občina posebej, je neugodno.

V izdelanem modelu predlagam ustanovitev gospodarsko interesnega združenja Slovenska Istra, ki bi povezovalo vse deležnike javnega, zasebnega in civilnega sektorja ter zagotavljalo finančna sredsteva destinaciji. V prvi fazi samega delovanja mora DMO vzpostaviti tiste aktivnosti destinacijskega menedžmenta, ki so najbolj pomankljive; informacijsko-raziskovalni sistem, upravljanje z osnovnimi viri in razvoj človeških virov. Vzpostavljen informacijski sistem s centralno bazo podatkov, ki bi vključeval vse deležnike destinacije, zbiral podatke o kakovosti storitev/doživetij in zadovoljstvu obiskovalcev, bi omogočal hitro prilagajanje ponudbe zahtevam in željam trga ter izboljšal komunicijo z obiskovalci. Upravljanje s človeškimi viri je potrebno prilagoditi potrebam sodobnega turizma, izobraževalne institucije pa tesneje povezati s turističnim gospodarstvom. Poleg formalnega izobraževanja je potrebno poskrbeti za izobraževanje lokalnega prebivalstva, ter na ta način spodbuditi povezovanje turistične ponudbe obale z zaledjem. Kot najbolj razvita aktivnost v destinaciji pa velja trženje, ki je že delno centralizirano.

Destinacijski menedžment je zelo širok pojem, njegova vzpostavitev pa zahteva poznavanje vseh procesov v destinaciji. V zavesti ljudi je Slovenska Istra prepoznavna turistična destinacija, ki pa v luči sodobnih procesov potrebuje novo ovrednotenje in organizacijo. Za uspešno delovanje destinacije je potrebna vzpostavitev enotnega menedžmenta in ne le zavedanje o njegovem pomenu. Za vszpostavitev le tega, pa bo v Slovenski Istru potrebno še veliko volje in truda. 

Additional Info
To see additional info contact deposit author sabinasabinasabina.
Deposit preview comments
Only registered users can add comments.
X

Cookies

BTPS uses cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue we assume that you consent to receive all cookies from BTPS website.
I agree
More information...